Proje süreç grupları, çalışma hayatımızın her anında işimizi kolaylaştırabilecek, takip etmemiz gereken süreçleri gruplandırmaya yarayan bir kavramdır. Bu gruplandırma proje yönetiminin her aşamasında düşünsel olarak işimizi kolaylaştıracak bir unsurdur. Tabi PMI proje yönetimi metodolojisinde PMI bu gruplamayı bizler için yapmış durumda. Dolayısıyla da PMP sertifikası sınavında 49 proje yönetimi süreci için 5 farklı gruptan oluşan bu gruplandırma kullanılıyor. Proje süreç grupları kavramının temeli ise planla, yap, kontrol et, harekete geç döngüsüne dayanıyor.
Proje süreç gruplarının kullanımı ise daha çok projenin hangi aşamasında olduğumuzu bilmemize yarıyor. Bu sayede süreci uygularken takınmamız gereken temel bakış açısına daha iyi odaklanma fırsatımız oluyor. Ele alınabilecek ilk süreç grubu başlatma süreç grubu. Bu noktada projenin başlatma belgesinin oluşturulması, proje yöneticisine gerekli yetkilerin verilmesi, kuruluşun projeyi benimsemesi ve projenin formalite kazanması hedefleniyor. İkinci aşama olan planlama aşamasında ise projenin nasıl, ne zaman, hangi kaynaklarla yönetileceği husularına netlik kazandırılıyor.
Proje yürütme süreci, proje yönetim planında detaylı bir şekilde planlanan süreçlerin hayata geçirildiği aşama. Proje ekibi bu noktada proje yöneticisinden daha aktif bir rol almak zorunda. İzleme ve kontrol süreç grubu ise projenin gidişatının planlananla uyumlu olup olmadığına odaklanıyor. Yani bu süreç grubuna göre proje bir şekilde rayına oturmadığında, raydan çıktığında veya bu yönde emareler gösterdiğinde önlem almaya yarıyor. Kapatma süreçleri ise tüm teslimatların, tedariklerin ve proje işlerinin kapatıldığı, gerekli resmi onayların alındığı ve projenin nihayete erdirildiği bir süreç.
Ayrıca Bakınız: Kurumsal Süreç Varlıkları Nelerdir?

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder