Proje Yönetim planı bir projenin başlangıç aşamasını takiben oluşturulan ve projenin nasıl, hangi kaynaklarla, ne zaman tamamlanacağına detaylı olarak rehberlik eden proje yönetimi yaklaşımının belki de en önemli dokümanıdır.
Proje yönetim planı her bir bilgi alanına özgü olarak hazırlanan 10 adet yan planın, yapılandırma yönetimi planı, değişiklik yönetimi planı gibi diğer yan planların, temel çizgilerin ve daha birçok belgenin bir araya gelmesiyle oluşturulmuş temel bir rehberdir.
İyi bir proje yönetim planının oluşturulması proje yöneticisinin doğrudan sorumlulukları arasında tanımlanabilir. Proje yönetim planının hazırlarken bir PMP, ilgili anahtar paydaşların görüşlerini almalı ve yapabildiği ölçüde paydaşların planlamaya katılımını sağlamalı, uygun araç ve teknikleri kullanmalı, zaman kaybına sebep olmadan yaklaşan dalga planlamasını da göz önünde bulundurarak detaya inmeli, açıkta kalan husus kalmamasını sağlayıp, gözden kaçabilecekler için de iyi bir izleme ve kontrol sistemi tasarlamalıdır. Temel olarak bu özelliklere sahip bir proje planı iyi olarak kabul edilebilir.
Proje yönetim planının içeriği projenin boyutuna ve ihtiyaca göre de şekillenebilir. Örneğin geniş ölçekli bir projede daha özet bilgiler içerirken, geniş kapsamlı ve büyük ölçekli projelerde proje yönetim planı detaylı olarak planlanmalıdır. İyi bir proje yönetim planı, anlaşılır olmalı, akıcı olmalı, yönlendirici olmalı ve kapsayıcı olmalıdır. Bu özelliklere sahip olamyan bir proje planı ile yürütme süreçlerine başlamak, ister istemez kapsam değişikliklerine, maliyet, zaman ve kapsam temel çizgilerinden sapmalara ve yeniden çalışmaya sebebiyet verir. Bütün bunlar da projelerin başarısızlık sebepleri arasındadır. Bu yüzden proje yönetim planının oluşturulmasına, ayrı bir önem verilmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder