Çatışma, bir projenin ve bütün yönetim süreçlerinin olmazsa olmazıdır. İnsanın var olduğu her yerde, insanların değişen çıkarlarından kaynaklanan çatışmaların da olması beklenir. Proje yönetimi de çoğunlukla insan odaklı bir yaklaşım olduğu için çatışmaların var olması kaçınılmaz. Bu noktada çatışma yönetimi bir ihtiyaç olarak kendini göstermektedir.
Bir proje yöneticisinin, çatışmaların kaçınılmaz doğasını iyi anlayarak bu çatışmaları projenin lehine oalcak şekilde çözmesi gerekir. Bunun için de PMI metodolojisinde çatışma yönetimi araç ve teknik olarak önerilmektedir. Çatışma yönetimi, hem proje ekibinin içsel olarak yaşadığı ayrılıklarda, hem paydaşların yaşadığı ayrılıklarla, tedarikçilerin yer aldığı süreçlerde kısacası insanın iletişim halinde olduğu bütün süreçlerde etkin bir araç olarak kullanılır.
Çatışmanın yönetilmesi esnasında genel yönetim tekniklerinden faydalanılacağı gibi kişilerarası iletişimin parçası olan yöntemler de çatışmanın projenin başarısı lehine çözülebilmesi, yeni fırsatlar yaratabilmesi için kullanılır. Çatışmanın yanlış yönetildiği durumlarda, ekip içi iletişimsizlikler, bitmeyen storming (fırtına) evresi, geri dönüşü olmayan performans kayıplarının gerçekleşmesi beklenebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder